Mindful walk Cursus

Combinatie van Mindfulness, Ademhalingstechnieken en Wandelen met als resultaat MINDER STRESS en MEER ENERGIE.

Mindfulness is het bewust aandacht brengen naar de huidige ervaring met een open en niet-kritische blik. Mindful Walk laat je kennis maken met je eigen lichaam en alles wat daarbinnen gevoelt en waargenomen kan worden. Jij wordt je bewust van jezelf en je loophouding en de kracht en energie in je lichaam. Door meer in het 'hier en nu' te lopen maak je je hoofd leeg en geniet je meer van het moment.

Ademhalingstechnieken De adem maakt een brug tussen denken en voelen. Wanneer je bewust met je ademhaling bezig bent zul je minder aandacht hebben voor je gedachtes en zul je meer in contact komen het voelen van je lichaam. De ademhalingstechnieken passen we ook toe om het maximale rendement uit je ademhaling te halen. Veel lopers/hardlopers ademen verkeerd waardoor je veel te veel energie verbruikt. Binnen Mindful walk gebruiken we de neusademhaling. Hoe langzamer en hoe minder je in ademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt en ook des te lager je hartslag zal zijn. Ademhalen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond.

Wandelen heeft positieve effecten op vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam. Regelmatig bewegen helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Naast de positieve fysieke effecten van wandelen breng je tijdens een mindful wandeling je focus naar het bewegen van je hele lijf. Voelen van je hartslag en de ademhaling. Bewegen van je benen en het neerzetten van je voeten. Door het inzetten van je zintuigen kun je volop genieten van de omgeven. De geluiden, de geuren en dat wat er allemaal te zien is. Samen met de ademhaling en mindset kun je volop in het hier en nu zijn en heeft op deze manier wandelen effect op lichaam en geest.

Mindful walk is powered by www.Mindfulrun.nl

Inhoud 5 weekse cursus:

Het belangrijkste doel van deze cursus is om jou met een hoge funfactor en een lage drempel bewust te maken van je lichaam, zodat er meer energie en minder stress ervaren wordt. Plezier maken en genieten van alles wat je op een cursus dag tegenkomt in jezelf en met elkaar.

De 5 trainingdagen zullen allen verschillend zijn. Elke week zullen we een ander thema bespreken waar de oefeningen op afgestemt zijn. Inhoud van een dag kan bestaan uit een warming-up, core stability oefeningen en yoga. Verschillende wandel tempo's en oefeningen die je bewust maken van je lichaam. Na elke trainingdag zul je van mij een mail krijgen met extra uitleg over het besproken thema en de oefeningen. Je kunt dan thuis verder oefenen en inlezen.

Menu
Top